antirobo

guejar-sierra

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Hola a todos,busco el mejor systema antirobo para disco,k modelo para k100
mejor abus or zena ?
gracias.
 
Xena XN-18, sino también está muy bien el XN-15... y un poquit más barato ;) ;).

Un saludo.

Pep
 
Yo tengo el Xena XN15... no problem. ;)
Aunque en algún foro leí que cuando las pilas están un poco bajas, no suena, pero de momento OK (hasta te dan un juego de pilas nuevo cuando lo compras) ;)
 
Voy a aportar la nota discrepante. ;D
Si quieres un candado de escasa calidad constructiva pero que haga ruido.....pues lo tuyo es Xena.
Si por el contrario, quieres un candado de resistencia probada con una excelente calidad de materiales que complique mucho la vida a cualquiera que tenga intención de llevarse tu moto.....tu opción debe ser ABUS GRANIT. ;)
Aqui tienes dos ejemplos.
Recientemente han sacado un modelo de la misma calidad que también tiene alarma, el inconveniente es que su precio ronda los 170€. :o
pr_locks_padlocks_abus_granit-maximum-15_37cs.jpg
Quick37L15.jpg
 
A mi personalmente los antirrobos de disco no me gustan nada, ya he doblado un disco por olvidarmelo puesto, y no impiden que se lleven la moto cargandola a una furgoneta. Prefiero una buena piton con la que atar la moto a un elemento fijo de la acera o de la plaza de garaje, o incluso una buena cadena cementada, pero son mas pesadas e incomodas para llevar, las U tampoco son mala solucion si encuentras una que pase bien entre las barras de la horquilla cogiendo los radios de la rueda, no moveran la moto a no ser que la levanten entre 4.
 
z3t4 dijo:
A mi personalmente los antirrobos de disco no me gustan nada, ya he doblado un disco por olvidarmelo puesto, y no impiden que se lleven la moto cargandola a una furgoneta. Prefiero una buena piton con la que atar la moto a un elemento fijo de la acera o de la plaza de garaje, o incluso una buena cadena cementada, pero son mas pesadas e incomodas para llevar, las U tampoco son mala solucion si encuentras una que pase bien entre las barras de la horquilla cogiendo los radios de la rueda, no moveran la moto a no ser que la levanten entre 4.


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Te refieres a algo así, yo la tengo así en el garage y espero que no me la levanten, la cadena cementada también la puedes llevar de viaje si viajas solo, en el lugar del asiento del pasajero se coloca una bolsa ( no tengo foto mia ) en la que se puede llevar la cadena y alguna cosa mas.


1250193.jpg
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Salu2
 
Juas, que lujazo lo del cardan para la cadena, no se llevan la moto ni la rueda :D. Yo llevo en la moto una piton luma para atarla en la calle, en la plaza de garaje le pongo una U también luma con una buena cadena a una arqueta de la plaza.
Da igual lo que le pongas a la moto, si se empeñan en robarla lo haran, la cuestion es complicarle la vida al caco lo suficiente como para que opte por otra moto mas facil antes que la tuya, suena mal pero es asi.
 
Según los tests de algunas revistas de motos el Xena se ha "merendado" al ABUS:

Revista MC (Sueca) de 29 marzo del 2006:

"To recommend a motorcycle disc-lock that has not yet been approved in the Swedish market may seem strange, but in our view the lock function alone is not the essence of this test.

We judge these alarm disc-locks on the merits of their alarm function as well as the locking mechanism. We reasoned that for the alarm to serve as good protection against theft, the alarm must have a high sensitivity level and be loud enough to warn you it's there if you forget to remove your lock before riding off.

While the Oxford does have SSF approval, the alarm is insensitive and frankly it's not playing in the same league.

The battle then is between the ABUS Detecto 8000 and the XENA XN18; both have sensitive alarms and a solid lock mechanism and body. If either one of these had been approved the choice would have been easy. But today our choice is the XENA XN18 mostly because of it sensitive and loud alarm. If ABUS gets the approval they promised soon we would consider re thinking that decision.

An SSF approved lock with a good alarm would be the ultimate protection against theft.

Más o menos lo que dice es que los antirrobos son parecidos pero que la alarma del Xena es mejor.


La revista americana Superstreet Bike también la ha elegido como ganadora en su número de octubre de este año:

For the rider who demands the ultimate disc-lock, consider the XN18 "Nightmare". Weighing in at over three pounds, the XN18 features a high-security, four-pin lock mechanism with a carbide-reinforced and ice-spray proof key barrel and body, as well as a 110-decibel auto-alarming siren with dual shock and movement sensors to let out a warrior's scream if anyone tries to roll away with your ride.

La revista MOTOX (motocross) inglesa también la ha elegido como ganadora en su número de abril del 2006:
The XENA security chain and "Claw" is particularly good for off-road bikes because of the alarm; tamper with it and a piercing siren is triggered, which should wake you up from the deepest sleep and scare off all but the deafest thief.

En octubre de este año pasaron el riguroso test antirrobo ART:

ART Testing in Holland: The ART Foundation is the Dutch body responsible for the independent testing and certification of mechanical anti-theft devices for two-wheeled vehicles.

To assess and promote technical excellence, Holland has set up a technical commission in which ART, ANWB (the riders’ body), RAI (the motorcycle industry body), police and insurance companies are all represented. Riders seeking to insure their bikes against theft find that in most cases insurance companies will demand the use of an ART approved mechanical anti-theft device.

Companies like XENA submit their mechanical anti-theft devices for two-wheeled vehicles (bicycles, mopeds and motorcycles) to be tested by ART on a voluntary basis. The Homologation Department of TNO Science and Industry, performs the initial approval process and the annual production-control tests. The attack tests themselves are performed by machines (tensile strength-, torsion strength-, cutting-, corrosion-, dust and freeze tests) or test engineers (brute and intelligence-based attack tests).

Y más. La revista MOTOCICLISMO italiana de enero del 2005 también lo elige como ganador:

XENA is a disc lock of steel monoblock construction with a sophisticated sensor lurking inside. Any aggressive movement or tampering sets off a piercing electronic siren that sounds immediately and continues until the bike is left alone or the owner disarms it.

This function is aimed directly at thieves, but also serves as a handy reminder to the bike’s owner that the disc lock is there, before they take a costly, embarassing and potentially dangerous fall.

Y la Superbike inglesa en su número de junio, también lo ha elegido como ganador:

The PIR alarm offers a higher level of security. This wall-mounted unit has a 90-degree infrared movement sensor with a six metre range. It's powered by 4x AA batteries and can be armed/disarmed with a remote control key fob. Once the alarm is set the operator has 30 seconds to leave the room and 10 seconds to deactivate it on return. If triggered, the siren will sound for 30 seconds then re-set. Never will 30 seconds have seemed so long-lasting.

Así que lo de escasa calidad constructiva lo dudo, después de lo que dicen las revistas especializadas y los tests de seguridad independientes europeos.

Carlos.
 
Si se la quieren llevar se la llevan le pongas lo que le pongas pero con la cadena encementada y el candado luma tienen que sudar lo suyo.-
 
Administrador dijo:
Según los tests de algunas revistas de motos el Xena se ha "merendado" al ABUS:

Revista MC (Sueca) de 29 marzo del 2006:

"To recommend a motorcycle disc-lock that has not yet been approved in the Swedish market may seem strange, but in our view the lock function alone is not the essence of this test.

We judge these alarm disc-locks on the merits of their alarm function as well as the locking mechanism. We reasoned that for the alarm to serve as good protection against theft, the alarm must have a high sensitivity level and be loud enough to warn you it's there if you forget to remove your lock before riding off.

While the Oxford does have SSF approval, the alarm is insensitive and frankly it's not playing in the same league.

The battle then is between the ABUS Detecto 8000 and the XENA XN18; both have sensitive alarms and a solid lock mechanism and body. If either one of these had been approved the choice would have been easy. But today our choice is the XENA XN18 mostly because of it sensitive and loud alarm. If ABUS gets the approval they promised soon we would consider re thinking that decision.

An SSF approved lock with a good alarm would be the ultimate protection against theft.

Más o menos lo que dice es que los antirrobos son parecidos pero que la alarma del Xena es mejor.


La revista americana Superstreet Bike también la ha elegido como ganadora en su número de octubre de este año:

For the rider who demands the ultimate disc-lock, consider the XN18 "Nightmare". Weighing in at over three pounds, the XN18 features a high-security, four-pin lock mechanism with a carbide-reinforced and ice-spray proof key barrel and body, as well as a 110-decibel auto-alarming siren with dual shock and movement sensors to let out a warrior's scream if anyone tries to roll away with your ride.

La revista MOTOX (motocross) inglesa también la ha elegido como ganadora en su número de abril del 2006:
The XENA security chain and "Claw" is particularly good for off-road bikes because of the alarm; tamper with it and a piercing siren is triggered, which should wake you up from the deepest sleep and scare off all but the deafest thief.

En octubre de este año pasaron el riguroso test antirrobo ART:

ART Testing in Holland: The ART Foundation is the Dutch body responsible for the independent testing and certification of mechanical anti-theft devices for two-wheeled vehicles.

To assess and promote technical excellence, Holland has set up a technical commission in which ART, ANWB (the riders’ body), RAI (the motorcycle industry body), police and insurance companies are all represented. Riders seeking to insure their bikes against theft find that in most cases insurance companies will demand the use of an ART approved mechanical anti-theft device.

Companies like XENA submit their mechanical anti-theft devices for two-wheeled vehicles (bicycles, mopeds and motorcycles) to be tested by ART on a voluntary basis. The Homologation Department of TNO Science and Industry, performs the initial approval process and the annual production-control tests. The attack tests themselves are performed by machines (tensile strength-, torsion strength-, cutting-, corrosion-, dust and freeze tests) or test engineers (brute and intelligence-based attack tests).

Y más. La revista MOTOCICLISMO italiana de enero del 2005 también lo elige como ganador:

XENA is a disc lock of steel monoblock construction with a sophisticated sensor lurking inside. Any aggressive movement or tampering sets off a piercing electronic siren that sounds immediately and continues until the bike is left alone or the owner disarms it.

This function is aimed directly at thieves, but also serves as a handy reminder to the bike’s owner that the disc lock is there, before they take a costly, embarassing and potentially dangerous fall.

Y la Superbike inglesa en su número de junio, también lo ha elegido como ganador:

The PIR alarm offers a higher level of security. This wall-mounted unit has a 90-degree infrared movement sensor with a six metre range. It's powered by 4x AA batteries and can be armed/disarmed with a remote control key fob. Once the alarm is set the operator has 30 seconds to leave the room and 10 seconds to deactivate it on return. If triggered, the siren will sound for 30 seconds then re-set. Never will 30 seconds have seemed so long-lasting.

Así que lo de escasa calidad constructiva lo dudo, después de lo que dicen las revistas especializadas y los tests de seguridad independientes europeos.

Carlos.

A esto le llamo yo hablar con conocimiento de causa :D

Yo también elegiría el xena ( de hecho acabo de comprarlo ).
Respecto a lo de olvidarlo puesto al ir a coger la moto, el xena emite un pitido que hace que no muevas la moto hasta que no lo retires.

V´ssssssss
 
personalmente tengo el XN18 y de momento contento de ello aunque la primera celula me vino defectuosa y el distribuidor para españa me la cambió.
recomendaria tb que mireis el enlace que os pongo, son antirrobos recomendados (porque les han hecho tests) por la federacion francesa de moteros cabreados. Que yo sepa los seguro en Francia cobran algo menos por usarlos además.
la lista se puede descargar en PDF.
v's


http://www.amdm.fr/internet2005/page.jsp
http://www.marque-nf.com/download/produits/FR/NF238.pdf
 
yo ya me he caido 2 veces por culpa de la pinza de disco, y menos mal q no me he cargado nada... >:( >:(

La culpa es de mi kbeza, no de la pinza, pero al final simepre me voy al suelo. Así que lo mejor, una buena cadena forrada y la moto a la vista de todo el mundo, nunca escondida...eso es 1 error.

Y una buena alarma chillona... ;)

Rfgsssssss
 
Pues yo no estoy conteto con la alarma de xena
1º al,llevarlo en el baulete con las vibraciones se me ha aflojado varias veces
2º Empezo a sonar un toc toc toc y al intentar cambiarlas (con la llave de alen original) me he cargado el tornillo y se ha pasado de rosca y lleva mas de una semana sonando un toc toc toc como si fuera un reloj y no se calla .
3º En octubre hizo un año y me costo 98€

Vssssssss
 
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