Harley compra Agusta por 70 millones de euros

samuray

Allá vamos
Registrado
5 Sep 2004
Mensajes
663
Puntos
0
Efe
nueva york- Harley-Davidson ha anunciado que ha firmado un acuerdo definitivo para adquirir al fabricante italiano de motocicletas Agusta, una operación por la que pagará 70 millones de euros. El fabricante estadounidense, con sede Milwaukee, informó de que la operación supondrá la adquisición del 100% de Agusta, y que en ella se incluye el pago de la deuda que la italiana tiene en la actualidad y que asciende a 45 millones de euros.
El acuerdo incluye un pago en 2016 al presidente del grupo italiano, Claudio Castiglioni, si en esa fecha la empresa, que seguirá bajo su liderazgo, «ha logrado ciertos objetivos financieros».
La firma italiana fabrica dos tipos de motos, una bajo la marca MV Agusta y otra bajo la de Cagiva, que son vendidas a través de 500 concesionarios en todo el mundo, especialmente en Europa.
 
;) HOla Ricardo,

Que extraña relación vas a generar con los "especiales" americanos... ;D
Tu maravilla Italiana emparentada con cuero , alforjas y policia tipica de peliculas...
Espero no cambien la música de tu motor y la obliguen a sonar con ese petardeo tan conocido y patentado.... ;D
Un abrazo,
F.
 
B l a c k s u dijo:
;) HOla Ricardo,

Que extraña relación vas a generar con los "especiales" americanos... ;D
Tu maravilla Italiana emparentada con cuero , alforjas y policia tipica de peliculas...
Espero no cambien la música de tu motor y la obliguen a sonar con ese petardeo tan conocido y patentado.... ;D
Un abrazo,
F.

Una de dos, o empiezo a tatuarme ya o más de un harlysta se va a tener que poner a dieta... ;D ;D ;D ;D

Ya en serio, creo que es bueno para MV, espero que reinicien la producción y la postventa y atención comercial sean mucho mejor (sobre todo aquí en España). Lo que rezo es para que no manoseen mucho el espíritu de MV y lo que ello representa y se pongan manos a la obra de inmediato en la F3, F5 y F1.

En el lado divertido del asunto voy a poder tener hasta tazas y sábanas con el logo de MV.... ;) ;) ;)
Un abrazo Fernando.
Vssss:::::
 
Daytona dijo:
Que recuerdos... (por el que lo dudaba)   ::)



http://www.bmwmotos.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1212870539/0


GRACIAS samuray !!!!   ;)  :)

Amigo Daytona, hay mucho forero por ahí suelto que siempre va con la duda por delante...bueno, está bien...cada uno en su sitio.

Se veía venir, había mucha info que lo confirmaba en los foros americanos...sigo pensando que va a ser una buena operación, al menos interesante...a ver que depara el futuro, lo mejor de todo, a mi modo de ver, es que cae en manos de un fabricante de motos con 105 años de historia y cuyas creaciones -las amas, o las odias- son siempre bajo un concepto distinto y diferente que ha marcado historia.
Mv también ha marcado historia por diseño y prestaciones en un moto nacida bajo el concepto de excelencia. Os puedo garantizar que una vez probada una ya no puedes quietarla de la cabeza.

Gracias Daytona por mantener viva esta noticia...veremos que pasa en el futuro.

Os pego la noticia oficial que aparece en las páginas corporativas de HD y MV:

Harley-Davidson To Acquire MV Agusta Group Expanding Presence In Europe
Harley-Davidson, Inc. today announced the signing of a definitive agreement to purchase the Italian motorcycle maker MV Agusta Group.
Milwaukee, Wis., July 11, 2008 -- Harley-Davidson, Inc. (NYSE: HOG) today announced the signing of a definitive agreement to purchase the Italian motorcycle maker MV Agusta Group (MVAG). Under the agreement, Harley-Davidson will acquire 100 percent of MV Agusta Group shares for total consideration of approximately 70 million euros ($109 million), which includes the satisfaction of existing bank debt for approximately 45 million euros ($70 million). In addition, the agreement provides for a contingent payment to Claudio Castiglioni in 2016, if certain financial targets are met. MV Agusta Group is privately held, with the Castiglioni family owning 95 percent of MVAG shares.

The acquisition is expected to close in several weeks, pending the satisfaction of contingencies and receipt of regulatory approvals. Harley-Davidson intends to fund the transaction primarily through euro-denominated debt.

MV Agusta Group has two families of motorcycles: a line of exclusive, premium, highperformance sport motorcycles sold under the MV Agusta brand; and a line of lightweight motorcycles sold under the Cagiva brand. MV Agusta's F4-R motorcycle, powered by a 1078cc in-line four-cylinder liquid cooled engine, is rated at 190 hp. The company sells its products through about 500 dealers worldwide, the vast majority of them in Europe. In 2007, MVAG shipped 5,819 motorcycles. During 2008 MVAG has significantly slowed production due to financial difficulties.

"Motorcycles are the heart, soul and passion of Harley-Davidson, Buell and MV Agusta," said Harley-Davidson, Inc. Chief Executive Officer Jim Ziemer. "Both have great products and close connections with incredibly devoted customers. The MV Agusta and Cagiva brands are well-known and highly regarded in Europe. They are synonymous with beautiful, premium, Italian performance motorcycles," Ziemer said.

Harley-Davidson, Inc. plans to continue to operate MV Agusta Group from its headquarters based in Varese, Italy. Following closing, the first priority will be to appoint a leadership team to include a new Managing Director and to resume the manufacture of current models.

Current MV Agusta Group Chairman Claudio Castiglioni will continue in a leadership role as Chairman and will play a major role in future product development. Design Chief Massimo Tamburini will continue his leadership of MV Agusta Group's world leading sport-bike design studio.

"We take enormous pride in MV Agusta and Cagiva motorcycles," said Castiglioni. "Our riders seek an uncompromising experience in premium performance motorcycles. And with Harley-Davidson's deep understanding of the emotional as well as the business side of motorcycling, I have great confidence that our motorcycles will excite customers for generations to come."

According to Ziemer, the acquisition is intended primarily to expand Harley-Davidson, Inc's presence and footprint in Europe, complementing the Harley-Davidson and Buell motorcycle families. Retail sales of Harley-Davidson motorcycles have grown at a double-digit rate in Europe in each of the last three years, as the Company has increased its strategic focus on global markets.

"The acquisition of MV Agusta Group will enhance Harley-Davidson, Inc's position as a global leader in fulfilling customer dreams and providing extraordinary customer experiences. We look forward to a long relationship with the MV Agusta and Cagiva families of customers and employees," said Ziemer.

Conference Call

Harley-Davidson, Inc. will hold a webcast conference call regarding the acquisition from 8:00 to 8:30 a.m. (central time) today, July 11, with Tom Bergmann, Executive Vice President and Chief Financial Officer, Harley-Davidson, Inc. To access the webcast, please log on and register at least ten minutes prior to the start time at www.harley-davidson.com, under the Investor Relations section. A replay of the webcast will be available at the same location approximately two hours after the call concludes.

Company Background

Harley-Davidson, Inc. is the parent company for the group of companies doing business as Harley-Davidson Motor Company (HDMC), Buell Motorcycle Company (Buell) and Harley-Davidson Financial Services (HDFS). Harley-Davidson Motor Company produces heavyweight motorcycles and offers a line of motorcycle parts, accessories, general merchandise and related services. HDMC manufactures five families of motorcycles: Touring, Dyna®, Softail ®, Sportster ® and VRSCT. Buell produces premium sport performance motorcycles and offers a line of motorcycle parts, accessories, and apparel. HDFS provides wholesale and retail financing and insurance programs primarily to Harley-Davidson and Buell dealers and customers.

Forward-Looking Statements

Harley-Davidson, Inc. intends that certain matters discussed in this release are "forward-looking statements" intended to qualify for the safe harbor from liability established by the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These forward-looking statements can generally be identified as such because the context of the statement will include words such as Harley "believes," "anticipates," "expects," "plans," or "estimates" or words of similar meaning. Similarly, statements that describe future plans, objectives, outlooks, targets, guidance or goals are also forward-looking statements. Such forward-looking statements are subject to certain risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those anticipated as of the date of this release. Certain risks and uncertainties are described below. Shareholders, potential investors, and other readers are urged to consider these factors in evaluating the forward-looking statements and cautioned not to place undue reliance on such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this release are only made as of the date of this release, and Harley-Davidson, Inc. disclaims any obligation to publicly update such forward-looking statements to reflect subsequent events or circumstances.

Although Harley-Davidson and MV Agusta Group have signed a definitive purchase agreement, there is no assurance that all of the contingencies will be satisfied or that the governmental approvals will be obtained in a timely manner or at all. The proposed acquisition may not occur if the conditions to completing the transaction are not satisfied in a timely manner.

In addition, Harley-Davidson intends to finance a portion of the consideration by borrowing funds and its level of indebtedness may increase as a result, which may cause Harley-Davidson to incur additional interest expense and limit Harley-Davidson's ability to obtain additional financing. It could also increase Harley-Davidson's exposure to general adverse economic and industry conditions and adversely impact Harley-Davidson, Inc.'s earnings per share. Furthermore, Harley-Davidson may have challenges successfully integrating or profitably operating the business of MV Agusta Group.
 
por cierto, si quréis oir cómo suena una MV en Jerez, os copio este enlace:

http://www.mvagusta.com/tools/minif4_312/main_eng.html

MVAgusta-LogoBIG.jpg
 
Tot Moto dijo:
Bueno, Samuray.

Como concesionario MVAgusta y Provincia decirte que yo también espero que cambien "algunas" cosas. Si tienes una, seguro que sabes a qué me refiero.

Por cierto. ¿quieres que tu MVAgusta vaya realmente bien?

HE hecho unas modificaciones  para que la sensación de que van tirando de tí hasta que pasas de un octavo de gas desaparezca.

Empuja desde 1500rpm's hasta el infinitito(y más allá). Sólo me queda quitarle un bachecillo (ahora) en las 4000 rpm´s cuando vas a ese octavo de gas.

Vamos que no tendrás que salir disparado....Si no quieres.

TAmbién he solucionado un aspecto algo incómodo que tienen estas motos. ME refiero a lo brusco de entrar el gas una vez negocias la curva.

Pequños detalles....Grandes diferencias.

Bernardo.

amigo bernardo, ya me dirás que hay que hacer y dónde...porque aquí en madrid peor no puede ser la cosa...
un abrazo.
ricardo.
 
Harley-Davidson se hace con el control de MV Agusta


Harley, ha adquirido el cien por cien de la empresa por un valor aproximado de setenta millones de euros, incluyendo la satisfacción de la deuda de cuarenta y cinco millones de euros que actualmente tiene el fabricante italiano.

Según el jefe ejecutivo de Harley-Davidson, Jim Ziemer, “Tanto MV Agusta como Cagiva son bien conocidas y apreciadas en Europa, y son sinónimo de prestaciones y belleza.”

El grupo MV seguirá con su sede en Italia, y Claudio Castiglioni continuará como presidente, desempeñando un papel importante en el desarrollo de nuevos productos, así como el Jefe de Diseño, Massimo Tamburini. No obstante, se introducirá un nuevo Director Gerente.


f41280tftlz5jk5.jpg
 
Daytona...
Glup, la foto que has pegado es escalofriante... :'( :'( :'( :'(
Será la nueva Agusta Glyde?...La MV Davidson...virgencita, virgencita...que no lo manoseen mucho...!!!

Vssss:::::

que no hagan experimentos raros....que con Buell ya hay suficiente....
attachment.php
 
No creo que vyana a vender mas MV y Cagiva de las que venden ahora...
Cuando una marca empieza asi... de unas manos a otras... malo malo y mas en manos de los americanos que solo les importa el crecimiento y los beneficios...
 
Super-Tx dijo:
No creo que vyana a vender mas MV y Cagiva de las que venden ahora...
Cuando una marca empieza asi... de unas manos a otras... malo malo  y mas en manos de los americanos que solo les importa el crecimiento y los beneficios...

no veo nada malo en crecer y tener beneficios...debo estar muy americanizado.
Ducati estuvo en manos de un grupo inversor (Texas Pacific Group sino recuerdo mal), y ahí los tienes.
La práctica totalidad de marcas míticas y de lujo del mundo del automóvil pertenecen a otras, Aston Martin, Lamborghini...etc..

ya veremos...
 
samuray dijo:
Daytona...
Glup, la foto que has pegado es escalofriante... :'( :'( :'( :'(
Será la nueva Agusta Glyde?...La MV Davidson...virgencita, virgencita...que no lo manoseen mucho...!!!

::) :P ;D ;D ;D ;D



hdmvsmall-vi.jpg
 
Atrás
Arriba