Red line shockproof gear oil en España

fj_pastor

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Hola a todos,

Por lo que ponen en los USAs este es el mejor aceite posible para la transmisión+rueda trasera

He localizado tiendas internet que lo venden en Inglaterra.

Hay alguien que sepa donde comprarlo en España / Andorra ???

Hay alguna alternativa de este tipo en otra marca que se comercialice en España


Saludos


Vssssssssssssssss
 
Cualquier valvulina 80w90 api gl5 de marca reconocida te valdra, esos productos milagrosos y aceites megasuperbuenos y caros dejalos para las RR y moto GP que a lo mejor les hace falta por el alto número de revoluciones que pillan, cosa que dudo visto la calidad de los aceites actuales, pero para nuestras tractoras-bmw no hay que buscar la panacea en ese tipo de aceites milagro, mas importante es cambiarlo a su debido tiempo con el filtro (si es motor) y con la calidad exigida por el fabricante.
Gastarte 30 euros en un litro de valvulina galactica no te asegura que tu moto vaya mejor ni sufra menos. Es preferible ser suave con la conducción, no hacer el cabra y no dar caña con el motor frio.
Le pondrias esa megavalvulina a tu coche? a que dudas?, pues la caja de cambio de las bmws y los coches son casi gemelas, y ambas van bien con valvulinas normales.
Yo estoy pagando la ELF (para moto) 80w90 a 9 euros el litro y no creo que se diferencie mucho de las Cepsa o Repsol que valen la mitad siempre que cumplan las especificaciones todas por igual, pero bueno lo pago por aquello de ser para moto (yo tambien peco en este aspecto un poco), pero no llego a los niveles de pagar esos aceites al quintuple de su precio.
Con el aceite me decanto por Castrol GP 20w50 y vamonos que nos vamos.
Con esto te digo que lejos de ahorrar en los consumibles que le pongo a mi moto, los estoy pagando mas caros por aquello de "estar" diseñados para las "amotos", y estoy seguro que los hay igual de buenos en el mercado y mucho mas baratos, peeeero no vienen con la aureola de exclusivos para motos.
A los moteros nos han visto cara de gilip............. y asi nos va, con los seguros , las revisiones, los repuestos, impuestos, etc etc etc.
El dueño del Halcon Milenario se gastaba menos en mantenimiento que nosotros en nuestras boxer, k´s. etc.
Saludos.
 
Los experimentos con gaseosa, hace tiempo en un 323i que compre de segunda, me recomendaron el Molikote, y no se sí sería por eso o no pero en 65km peto el motor....estando correcto de niveles.
 
Gracias por la info.

De todas formas, si lo ponen en las máquinas de alto rendimiento es evidente que mal no puede ir.
Según la publicidad mejora el cambio:

RED LINE SHOCK PROOF GEAR OIL

Technical Information

Red Line Synthetic ShockProof Gear Oil provides unequalled protection for high-performance differentials and transmissions, which are heavily loaded or which see shock-loading. This revolutionary lubricant is completely different from conventional lubricant technology in several ways. The viscosity characteristics are significantly improved. Gear teeth need high viscosity at high temperatures, to prevent metal-to-metal contact and a low viscosity when cold to reduce fluid friction. The ShockProof chemistry significantly reduces the thinning effect of high temperatures.

The Heavy can be rated as 75W250 gear oil, but has the lower internal fluid friction of an SAE 75W90. The LightWeight can be rated as a 75W140 Gear Oil, but has the lower internal fluid friction of an SAE 30 Motor Oil. The SuperLight can be rated as a 75W90 gear oil, but has the lower internal fluid friction of an ATF (or like antifreeze).

These ShockProof lubricants provide much greater viscosity in the thin layers between the gear teeth, but have very low internal fluid friction, which means very little power loss for the protection achieved. ShockProof Gear Oil has a 40% lower co-efficient of friction and 250% the load carrying capacity compared to conventional gear oils, which means that metal-to-metal friction is greatly reduced. Temperature reductions between 25 degrees F to 75 degrees F are common in drag, circletrack, and road racing.

Improved durability in high performance use is the primary benefit of the Heavy ShockProof and along with the improved durability is an improvement in efficiency, but if further improvements in efficiency are desired, and durability is not a major concern, LightWeight and SuperLight ShockProof can be used.

The cushioning effect of the ShockProof chemistry allows the use of one of the lighter viscosities in many performance applications with little sacrifice in durability. Red Line ShockProof can be used in conventional, limited-slip, or locker, differentials. Red Line ShockProof is designed for use in competition differentials and transmissions.




The above graphs display the unique performance characteristics of the Red Line ShockProof chemistry. The wear is 1/10 that of a petroleum product at moderate loads, and the coefficient of friction is nearly half. The most significant improvement comes with the ability to operate in extreme pressure regions with nearly three times the load which can be handled with a conventional petroleum gear oil and the wear obtained is significantly lower at all pressures.

Note how the Red Line Synthetic 75W90 Gear Oil is a significant improvement to the petroleum gear lubricants (most other synthetics are not significantly better than their petroleum counter-parts). All ShockProof viscosity grades will provide similar metal-on-metal load-carrying capabilities, the higher viscosities will resist squeeze out better than the lower viscosities.

BENEFIT SUMMARY

Greatest extreme-pressure protection
Lowest coefficient of friction available
Reduces temperatures dramatically
Provides thicker oil films between gear teeth
Completely resists throw-off
Reduces metal-to-metal contact
Compatible with petroleums and synthetics
Low fluid friction to improve power transfer
Provides gear teeth shock loading protection
Reduces gear noise
 
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