fotos REALES de la 1200 GS Adventure

Perdona GOLIAT :-[ como te habrás dado cuenta con los nervios he tenido una mala asociación de ideas.....disculpa.
Pero coño, eres un fenómeno por compartir con nosotros esta preciosidad.....

Un abrazo.
 
pabloDL dijo:
pues hay que admitir que han hecho un trabajo excelente en el diseño, desde luego no pasará inadvertida  ;).

se sabe algún dato más como peso? alguna diferencia en el motor -prestaciones-? altura del asiento? y algo interesante... servo?

un saludo

Esto es lo que me dice el traductor sobre esa moto:

Sobre la base de la R 1200 GS presentan la nueva R BMW 1200 Aventura GS. Conducido ella (esto) diferencia de 100 motor de cilindro CV fuerte opuesto del estándar GS por un tanque grande de 33 litros, un banco más estrecho, un cúpula de viento más alta, la pluma más larga caminos y pisadas para sitios en peligro de accidente. Como un peso terminado por conducción con el 90 % de contenido de tanque, BMW indica 256 kg.  en orden de marcha. Precio anticipado básico para la nueva Aventura: aproximadamente 13.000 euros (Alemania). Entre otras cosas como suplementos opcionales habrá ABS integral y casos duraderos de aluminio.

Más sobre la nueva R 1200 Aventura GS y otras noticias BMW usted llega a conocer a partir del 16 de noviembre en el quiosco.







On the basis of current R 1200 GS presents BMW new R 1200 GS Adventure. Driven she(it) differs from 100 PS strong opposed cylinder engine of the standard GS by a big 33-liter tank, a narrower bench, a higher wind shield, longer feather ways and treads for accident-endangered places. As a driving-finished weight with 90% of tank content BMW 256 gives kilogram. Prospective basic price for the new Adventure: approximately 13.000 Euros. Among other things as optional extras there will be integral ABS and durable aluminium cases.

More about new R 1200 GS Adventure and other BMW novelties you get to know in MO 12, from 16th November in the kiosk.
 
Es guapissima! Como era de esperar nada que ver con el fotomontaje de la HP2 con maletas.

Genial (y ancha)
 
AAAAAAAAAAAAAAAAAY DIOMMIOOOOO!!!

¡QUE MAQUINOOOOON! Goliaaat que me pierdeeeeees ;D ;D ;D ;D ;D
 
Administrador BMWMOTOS.COM dijo:
AAAAAAAAAAAAAAAAAY DIOMMIOOOOO!!!

¡QUE MAQUINOOOOON! Goliaaat que me pierdeeeeees  ;D ;D ;D ;D ;D

Dale gas rápido a la K que le quedan 2 telediarios.

Te veo venir ;D

 
Vaya tela :o :o :o :o

Menuda preciosidad :o :o

Pero como dice Savino, yo tampoco entro en el juego a los precios BMW.

Y qué indecente, vergonzoso, abusivo e infame precio le han puesto a semejante preciosidad? ??? ??? ???
 
Goliat dijo:
supongo que hasta marzo nasti de plasti....pero ya sabes para quien será la primera.... ::)

No me piques no me piques.... que me conozco... ;D ;D ;D Que hace un momento en otro post dije que no me gustaba tanto y ya me hace tilín....
 
POr cierto, aunque se que no es el sitio... Se vende 1200 GS full extras, roja, 12000 Km... Razón: Las fotos de Goliat....
abo.sized.jpg
 
13000€ en Alemania son más de 15000 en España... y eso si extras  :o Una moto IMPRESIONANTE en TODOS los sentidos.
 
menudo pedazo de maquina, pero que bonita es la jodida como se os ocurre colgar esas fotos con lo contento que esta uno con su amoto ahora empieza la cabeza a maquinar. ;D ;D ;D
 
Me gusta mucho.

Yo si voy a entrar en el juego de BMW, desde este momento mi Adventure está en venta, el precio irá bajando desde el precio indecente al que la vendería hoy hasta la fecha de disponibilidad de esa maquinita.
 
justo, 13000 en gemany, 15000 en spain, y pelada, full-equipe se me nubla la vista, unos 18000 aurelios llenos de barro. jallll!!. vsss
 
Pues bienaventurado seas, nunca mejor dicho, Jaime.

Ya sabes a quién debes vender esos ohlins ;)
 
Pues creo que también me voy a sumar a la moda,y poner en venta mi GS 1200...
Mientras disfrutaré de mi Paris-Dakar,que por cierto,llevaré a la otoñal Gs este fin de semana.
 
Bueno bueno, saturación del mercado de segundamano con adventures1150 y gs1200 ja jajajaa....


ÑIIIACCC ÑIIIIACCCCCC

buitren0nj.jpg
 
A mi me parece una Gs con extras.Nada impresionante.
Las barras altas no valen para nada. No tiene protección de bajos.No tiene buenos recorridos de suspensión.
Maletas y deposito se le ponen a cualquier Gs.

Para pasar de 1150 a la 1200 Si :)

Pero cambiar de 1200 a la 1200 aventur No :-/

Yo la mia la tuneo a mi medida ::)
 
Capitan dijo:
A mi me parece una Gs con extras.Nada impresionante.
Las barras altas no valen para nada. No tiene protección de bajos.No tiene buenos recorridos de suspensión.
Maletas y deposito se le ponen a cualquier Gs.

Para pasar de 1150 a la 1200 Si :)

Pero cambiar de 1200 a la 1200 aventur No :-/


SAVINO dijo:
Bueno bueno, saturación del mercado de segundamano con adventures1150 y gs1200 ja jajajaa....


ÑIIIACCC ÑIIIIACCCCCC

buitren0nj.jpg



Venga capitan.....no nos jodas la jugada.... ;D ;D
 
Yo de momento me quedo con mi "Maruja", estas tias despampanantes te pueden arruinar la vida.
 
Capitan dijo:
No es por tocar las pelotas. Yo lo veo asi  ??? ??? ???


no hombre, si tu tienes razón, pero ellos se refieren a que si dices eso, les jodes el mercado de segunda mano ;) ;D ;D ;D
 
buenas... aquí pongo las especificaciones puestas en advrider.

Por cierto.. hablan de que incluye ABS integral, y si no interpreto mal, que bajo pedido, puede ser semi-integral. Esto último significa que NO tiene servo? o en cualquier caso -semi o integral- lo llevaría?

un saludo

_________________________

Technical Features and Highlights

Launching the R 1200 GS Adventure, BMW Motorrad is proudly presenting the latest version of the ultimate long-distance enduro for the globetrotter and adventurer. Apart from the unique synthesis of dynamic performance, touring and offroad qualities so characteristic of the 'basic' model, the R 1200 GS Adventure offers additional offroad qualities and an even higher standard of long-distance riding comfort. So without requiring any supplementary features, this new model from BMW Motorrad gives the rider all these unique qualities in full straight from the factory.

Compared with its predecessor, the R 1150 GS Adventure, the new model is entering the market with numerous improvements and a far larger range of standard equipment – features adding further potential to the unique qualities of the BMW R 1200 GS Adventure and clearly distinguishing the new model from the basic version which naturally still remains in production. Many features previously only available as special equipment or accessories now come as standard on the new R 1200 GS Adventure, such as the 33-litre (7.3 Imp gal) fuel tank, a new windshield for enhanced protection from wind and weather, the seat adjustable for height, robust tank and engine protection hoops, as well as extra-wide rider footrests combined with adjustable gearshift and brake levers.

With the new Adventure being based on the R 1200 GS, the rider also benefits from significantly more power and torque from BMW Motorrad’s latest two-cylinder boxer: maximum output is 74 kW/100 hp at 7,000 rpm, peak torque is 115 Nm/85 lb-ft at 5,500 rpm.

The other technical features and highlights of the R 1200 GS Adventure are also the same as on the current “basic“ model. Using lighter components on the engine, transmission and exhaust damper, as well as weight-optimised components such as the frame, suspension and wheels, the new R 1200 GS Adventure, despite a wider range of series equipment, does not weigh much more than the previous “basic” model.

Last but certainly not least, the new six-speed gearbox, the most recent Paralever and Telelever technology, new instruments in digital technology and the on-board network with CAN bus technology represent a significant step into the future compared with the former R 1150 GS Adventure.

The new R 1200 GS Adventure continues the successful design concept introduced by the former model, offering a unique combination of dynamic performance and robust riding qualities. High-quality materials and surfaces such as stainless steel and aluminium ensure a unique touch of clear high-tech and very functional elegance. And depending on his personal preferences, the customer can choose from two entirely different colour schemes.

Reflecting its wide range of use and riding qualities, the new R 1200 GS comes with an equally wide range special equipment and accessories. Features available right from the factory include BMW Motorrad Integral ABS (a partly integrated, on-demand anti-lock brake system), special offroad tyres, additional headlights, and an on-board computer.

Over and above these features available straight off the production line, the BMW Motorcycle Dealer is also able to offer a new range of aluminium cases, the BMW Motorrad Navigator, as well as numerous practical accessories enabling the customer to upgrade his machine individually according to personal requirements and the particular riding conditions and demands he – or she – expects to encounter.

Improved in all areas and in every respect, the new R 1200 GS Adventure is certainly a very proud successor to the former 1150-cc model. Based on the “standard” version of the R 1200 GS, this new machine is not only the ultimate long- and short-distance enduro for the globetrotter, the adventurer and traveller, but also a professional machine for bold riders participating in overland expeditions and demanding the utmost of both themselves and their material. And last but certainly not least, the new R 1200 GS Adventure appeals to the discerning customer looking for impressive handling qualities and a striking appearance also in everyday life.

The most important highlights of the new R 1200 GS Adventure
versus the 'standard' R 1200 GS:
• 33-litre (7.3 Imp gal) fuel tank.
• Larger windshield.
• Tank, engine and valve cover protectors.
• Stainless-steel luggage rack.
• Adjustable seat with offroad ergonomics.
• Adjustable aluminium handlebar with hand protectors.
• Longer spring travel for superior offroad qualities.
• Cross-spoke wheels.
• Extra-wide rider footrests, adjustable gearshift and brake levers.
• High-performance 720 W alternator.

The most significant technical highlights of the new
R 1200 GS Adventure versus the former R 1150 GS Adventure:
• Substantial reduction in weight.
• Significant increase in output (+15 per cent) and torque (+17 per cent).
• New six-speed manual gearbox.
• New Evo-Paralever with TDD spring struts.
• New Telelever.
• New instruments in digital technology with Info-Flatscreen.
• On-board single-wire network using CAN bus technology.
• Electronic immobiliser.

33-litre fuel tank – more miles on one tank of fuel.
Without doubt, one of the most conspicuous and significant new features on the R 1200 GS Adventure is the large fuel tank with useful capacity of 33 litres (7.3 Imp gals) including approximately 4 litres reserve. This means that the rider benefits from an extra 13 litres or almost 3 Imp gals more than on the standard model – and the increase in fuel capacity is also approximately three litres over the former R 1150 GS Adventure, where a larger tank was available only as an option. At a steady speed of 90 km/h or 56 mph, the R 1200 GS Adventure has a – theoretical – cruising range of 750 kilometres or 465 miles. In practice, this means that the rider of the new R 1200 GS Adventure is able to cover even longer distances between stops for refueling than on any other competition model in the market.

Extra-large windshield for superior comfort also at high speeds.
With its carefully conceived design, the new windshield diverts the flow of air smoothly past the rider with hardly any turbulence or air swirl, thus effectively taking the usual forces off the rider’s head and upper body particularly at high speeds. Additional, specially designed flaps behind the windshield serve furthermore to minimise any draughts in the kidney area. And since the windshield is adjustable for angle, it offers riders of virtually any size excellent protection from wind and weather in all cases.

Tank, engine and valve cover protection – no damage from minor bumps.
Stable and robust stainless-steel pipes protect the fuel tank and engine effectively from the consequences of involuntary encounters whether offroad or on the tarmac. And at the same time high-quality aluminium covers help to avoid any traces of tough riding conditions which might otherwise be left behind on the valve covers.

Stainless-steel luggage rack – attractively styled and highly practical.
Robust and practical fastening points and supports for the rider’s bags are absolutely essential for an offroader with the qualities of a genuine global traveller. Precisely this is why the new R 1200 GS Adventure comes with a generously designed and stable luggage rack made of stainless steel perfectly accommodating, say, the optional aluminium topcase.

Adjustable seat – just right for offroad riding.
To ensure an optimum seating position under all conditions, the two-section seat on the new R 1200 GS Adventure can be adjusted to two different levels on the rider’s area. In its upper position with seat height of 915 millimetres or 36.0", the seat offers the rider all the comfort of an absolutely flat seat area without any steps in between, thus guaranteeing the freedom of movement the rider requires particularly off the beaten track. In its lower position, the seat moves down to a level of 895 millimetres or 35.2", making it easier for even the somewhat shorter rider to reach the road and hold the machine securely in position, for example when stopping at the traffic lights. This is also enhanced by the particular shape and design of the seat itself, which is distinctly narrowed at the front.

Aluminium handlebar with hand protectors.
The high-quality, conified handlebar made of light alloy comes complete with a foam protection element embedded in a special plastic material. Practical hand protectors are also a standard feature on the new R 1200 GS Adventure.

Extra-wide rider footrests and adjustable gearshift and brake levers.
Reflecting its enhanced offroad riding qualities, the new R 1200 GS Adventure comes with extra-wide rider footrests offering a particularly safe and secure position and helping the rider above all on rough tracks requiring him – or her – to stand up on the machine most of the time. Adjustable gearshift and brake levers also meet all kinds of varying requirements, adjusting to various styles of riding and individual preferences as well as various kinds of shoes or boots, for example touring or offroad riding boots. The height of the footbrake lever can be adjusted most conveniently by a folding mechanism on the pedal surface, the gearshift lever is adjusted by means of an eccentric kinematic unit.

Spring units and cross-spoke wheels for enhanced offroad qualities.
The suspension and running gear of the R 1200 GS Adventure is perfectly prepared even for the toughest offroad requirements, with an extra 20 millimetres or 0.79´´ spring travel both front and rear versus the “standard” R 1200 GS. And to offer optimum wheel guidance, the new Adventure features the same superior lightweight elements already boasted by the R 1200 GS.

The Telelever featured on the front wheel measures 41 millimetres or 1.61" in diameter on its fixed tube, while the Evo-Paralever at the rear boasts a central spring strut and travel-dependent damping unit (TDD) – the more the spring strut is compressed, the firmer the damper becomes.

The new R 1200 GS Adventure comes as standard on BMW Motorrad’s proven, extra-strong cross-spoke wheels offering their superior benefits particularly on extreme tracks, at high offroad speeds, and under high permanent loads and it almost goes without saying that the machine may be fitted with tubeless tyres, just as the spokes can be replaced individually one-by-one.

The frame – maximum stability on minimum weight.
Maximum stiffness and strength are the outstanding features of the two-piece steel-tube frame based on the tubular frame structure of the R 1200 GS. The front and main frame come directly from the R 1200 GS, the rear frame has been slightly modified in its geometric configuration on the supports for the main and side stands. The extra-light tubular structure integrates the entire power unit as a load-bearing element, helping to further reduce the weight of the new R 1200 GS Adventure versus its predecessor. And last but not least, the modified main stand holder now enables the rider to lift up and park the machine even more easily and conveniently than before.

High-performance alternator – more power reserves for additional power-consuming items.
Electrical power-consuming items fitted additionally as special equipment also receive a reliable supply of energy thanks to the alternator on the R 1200 GS upgraded to 720 W, 120 W more than on the “standard” version.

Power unit – superior power for superior drive qualities.
The flat-twin power unit complete with a balance shaft introduced for the first time on the “basic” R 1200 GS also serves to give the new Adventure superior power and performance. Maximum output from this 1,170-cc engine is 74 KW/100 bhp at 7,000 rpm, with torque peaking at 115 Nm/85 lb-ft at 5,500 rpm.

Six-speed gearbox carried over from the R 1200 GS.
The extra-light and smooth-running six-speed dog-type gearbox with helical gearing has again been carried over from the R 1200 GS.

Instruments and on-board electrics – digital technology of the highest standard.
Again, the new R 1200 GS Adventure offers all the features and equipment already boasted by the “basic” model when it comes to the machine’s instruments and on-board electrics. This includes extra-light instrumentation using the Info-Flatscreen, an innovative on-board network in CAN-bus technology, and an electronic immobiliser.

Body and design – conveying a clear message in every respect.
At very first sight, the new R 1200 GS Adventure conveys a look of dynamic performance and agile power, combining these superior features with all the robust qualities of an Enduro. High-quality materials and surfaces such as blast-treated stainless steel on the fuel tank and engine protection hoops as well as on the luggage rack, plus eloxy-plated aluminium on the rims and knee covers, give the entire machine a superior look of technical, functional elegance, at the same time emphasising the superior level of quality characterising the new R 1200 GS Adventure.

The colour concept also stands for aesthetic design and powerful character, clearly demonstrating the progress made over the former model. The customer is therefore able to choose from two colour schemes:

Opting for Alpine White non-metallic, the rider will enjoy the classic colour of a BMW GS combined with the seat in Black and Red as well as knee covers with Black eloxy plating.

Paintwork in White Aluminium matt metallic, in turn, is supplemented by the seat in Black Grey and Olive-coloured knee covers in magnesium eloxy-plated aluminium. This combination emanates a touch of cool technical elegance, harmonising perfectly with the machine’s other metallic components such as the roll bars or aluminium cases.

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Range of Equipment

Options and special equipment.
Reflecting its wide range of use and many purposes, the new R 1200 GS Adventure is available with a wide range of options precisely tailored to the machine and the customer’s individual requirements. Optional extras come directly from the factory, special equipment is fitted locally by the BMW Motorcycle Dealer.

Optional extras.
• BMW Motorrad Integral ABS (semi-integral, on-demand operation).
• Offroad tyres (at no extra cost).
• Anti-theft warning system*.
• Chrome-plated exhaust system.
• Heated handles*.
• White direction indicators*.
• Supports for aluminium cases*.
• Additional headlights*.
• On-board computer.
The items marked with an * are also available as special equipment from BMW Motorcycle Dealers.

Additional headlights.
Like the former model, the new R 1200 GS Adventure is available with additional headlights fitted on the tank protection hoop. The big advantage of these headlights is their high light intensity combined with compact dimensions, offering the rider better visibility and making the motorcycle itself easier to see on the road. Additional headlights are available either straight from the factory or from the BMW Motorcycle Dealer for subsequent installation.

On-board computer.
An optional on-board computer enhancing the functions and features of the Info-Flatscreen fitted as standard serves as a very practical companion on trips both long and short. The computer presents the outside temperature, the range remaining on the fuel still left in the tank, the rider’s average fuel consumption and average speed. In addition, the on-board computer warns the rider of an inadequate oil level as well as the risk of ice once the outside temperature drops to 3 °C or lower.

Offroad tyres.
The enthusiast buying the new R 1200 GS Adventure primarily for offroad use is able to opt for offroad tyres right from the start, before even taking delivery of his – or her – machine. These extra-tough, heavy-duty Continental TKC 80 tyres (with top speed limited to 160 km/h or 90 mph) ensure the right kind of traction on sand, gravel, rocks or mud, and are fitted as a low-cost option straight at the factory.

Special equipment.
• Topcase holder for the aluminium topcase.
• Aluminium topcase.
• Case holder for aluminium cases*.
• Aluminium cases.
• Carrier handle for aluminium cases.
• Inner bags for aluminium cases and the topcase.
• Tank bag.
• Sports softbag, large.
• BMW Motorrad Navigator incl holder, cables and bag.
• Heated handles*.
• Additional headlights*.
• Anti-theft warning system*.
• White direction indicators*.
• Offroad protector cover for headlights.
• Additional power take-off.
• Valve cover emergency running kit.
• Front mudguard made of glass fibre-reinforced plastic.
• Rear splashguard made of glass fibre-reinforced plastic.
• Workshop stand (paddock stand) with adapter.
• Supplementary on-board toolkit.
Items marked with an * are also available from the factory.

New aluminium baggage system.
The all-new baggage system comprises aluminium cases and stainless-steel case supports as well as an aluminium topcase complete with a topcase holder to be assembled on the stainless-steel luggage rack featured as standard. Both the cases and topcase are watertight, and come additionally with watertight inner bags as an option. Together, the cases offer a volume of 79 litres, with the topcase offering an additional 33 litres.

The case lids come complete with two locks on each cover, the lock not opened in each case serving as the hinge for the lid to provide an appropriate opening and closing function. Opening both locks, on the other hand, the rider is able to take off the lids completely for particularly easy access when required. Another option is to have just one key for both the cases and the ignition in the interest of enhanced flexibility and ease of use.

Both the aluminium cases and the topcase come with additional lashing points for further luggage. In all, the luggage system is able to take up a load of 25 kilos or 55 lb, allowing the rider to travel smoothly and safely at speeds of up to 180 km/h or 112 mph.
 
:o :o :o :o Diossss Vestiallll Brutallllll, me encanta, lo malo de todo esto es que acabo de perder a uno de mis MEJORES amigos, David (Goliat), era un tio de puta madre pero ahora es un CABRONNNNNNNNNNN ;D

En serio, la moto es preciosa, se me pone mal el tema, ahora que estaba pensando en una K 1200 s en serio va y sale esta maquinona.

Solo hay una cosa que me da mucho miedo, cuanto sube la altura total de la GS 1200 normal a esta? Seguro que mucho mas alta, no? ???

Es que para ponerle toda la parafarnalia a una normal, mejor es el cambio sin duda.

gs-adventure-3.jpg
 
el tema de la altura.... pues está claro que no es para los "bajitos"... gali, vamos apañaos ;)

la altura, segun lo que he leido en advrider, va de 895 a 915mm... casi naaaaaaaa

un saludo
 
La moto es preciosa, me tiene encantado.... :D

Y no podria pedirla con las amortiguaciones de la normal? Tendre que preguntar en el conce....

saludos Pablo.
 
Gali dijo:
.

Solo hay una cosa que me da mucho miedo, cuanto sube la altura total de la GS 1200 normal a esta? Seguro que mucho mas alta, no?  ???


Gali nos tenemos que olvidar de esa preciosidad porque es sólo para gente grande ;) ;)

Posición baja: 895 mm.

Posición alta: 915 mm.

Adjustable seat – just right for offroad riding.
To ensure an optimum seating position under all conditions, the two-section seat on the new R 1200 GS Adventure can be adjusted to two different levels on the rider’s area. In its upper position with seat height of 915 millimetres or 36.0", the seat offers the rider all the comfort of an absolutely flat seat area without any steps in between, thus guaranteeing the freedom of movement the rider requires particularly off the beaten track. In its lower position, the seat moves down to a level of 895 millimetres or 35.2", making it easier for even the somewhat shorter rider to reach the road and hold the machine securely in position, for example when stopping at the traffic lights. This is also enhanced by the particular shape and design of the seat itself, which is distinctly narrowed at the front.
 
No le veo diferencia significativa con la "básica", salvo que me parece un poco más fea (con esas barras me recuerda a la Varadero, los otros protectores de cilindros son una placa espantosa de aluminio puesta allí sin gusto alguno, el subchasis posterior negro pierde su gracia, el ensanchador del pico de pato es un adefesio), bastante más alta y seguramente más pesada. Respecto a la básica solo veo la ventaja del mayor recorrido de la suspensión y sobre todo la pantalla y sus dos prolongaciones laterales, que espero que se puedan poner a la mía.

Siento disentir de la opinión de la mayoría.

A propósito, hay un link a este tema del foro en www.r1200gs.info
 
Bueno.

Pues viendo el revuelo que ha causado semejante maquinón, acepto propuestas para comprar una 1150 Adventure o una 1200. ::)

Mandadme privados

Gracias.
 
unas fotillas recien puestas en motociclismo.it... desde luego, impone ;)

por cierto... alguien puede confirmar lo del ABS integral y el semi-integral disponible como opción? (si el segundo implica que no montará servo?)

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un saludo
 
Desde luego, estéticamente, atractivos no le faltan y el diseño es todo un acierto... Aunque no tanto como el conseguido por el departamento de marketing de BMW, que ha demostrado ser capaz de manejar los "tempos" que rigen la aparición de nuevos modelos en su catálogo de forma magistral.

Con ello están consiguiendo que mucho antes de que sus clientes puedan llegar a cansarse de la última adquisición -e incluso mucho antes de que hayan terminado de pagarla-, ya esten pensando en adquirir el siguiente modelo. Un completo éxito y todo un acierto... para BMW.

Sin embargo, creo que al final lo que nos venden es poco más que humo o sencillamente el mismo producto ligeramante maquillado... aunque bastante más caro. En cualquier caso, la realidad -una vez pasado el subidón y controlados los instintos más caprichosos-, es que BMW sigue sin ofrecernos una moto especialmente diseñada para la aventura off-road.

De esta forma, muchos terminarán por "conformarse" con dar un pequeño paso más hacia lo que en realidad quieren, sin darse cuenta de que muy pronto serán de nuevo víctimas de esos "tempos" tan habilmente manejados por el departamento de marketing de BMW... y antes de que terminen de pagar su nueva adquisición ya estarán pensando en comprar la nueva 1200 Adventure "EVO".

El hombre debería ser capáz de controlar mejor sus instintos y saber distinguir entre capricho y necesidad. Y no es que los primeros sean del todo malos o repudiables, pero creo que con frecuencia los confundimos demasiado facilmente con lo segundo, es de cir, con la NECESIDAD... y eso -estoy seguro- es malo.

Ojalá llegue el día en el que los "tempos" los marquemos nosotros. A lo mejor ese día los fabricantes empezarán a diseñar lo que realmente necesitamos y no lo que ellos quieren que compremos.
 
Gali dijo:
Fijaros pone que las fotos las sacaron de nuestra web.
¡¡¡Pues es verdad!!!, ¿de donde habrá sacado Goliat las fotitos?. Estoy deseando que llegue al Concesionario, espero comprármela cuando salga.

Wazzup, es cierto lo que dices, pero la moto muchas veces es un hobby, me gusta ir cambiando de motos porque me gustan las matos, todas. Si pensamos con la cabeza, ¿crees que es necesario tener una K1200s con 163 Cv?, seguramente no. Concretamente me gusta ver depósitos grandotes y esta lo tiene, debe ser un gustazo no tener que repostar hasta los 500 kms. Puestos a elegir, hubiera preferido que el depósito fuera metálico, como el de la 1150, pero tienden a desaparecer, un lástima.

Buenas noches, hoy soñaré con ella.

V´ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
 
bueno,pues yo soy de esos caprichosos que se enamora a primera vista de todo lo que me quieran vender que merezca la pena...(mi madré lo intentó con el asunto de los valores y tal.Creo que desistió hace mucho...)

En fin,como usuario de una Adventure 1150(ya hay que iR especificando),tengo que decir que ES UNA PASADA!.
Esta misma mañana me preguntaba un amigoGSXR1000 que cómo esta moto me estaba durando tanto(sólo tiene 17 meses).
LE VOY A SORPRENDER... 8) 8) 8) 8)
Pd: Gracias a los que os habéis tomado la molestia. ;) ;) ;)
 
Por favor.....todos aquellos intersandos en vender su R1150GS ADV se pongan en contacto conmigo......sobre todo aquellos que la posean en gris y a ser posible sin abs.............gracias ;D ;D

(no es coña) ::)
 
bueno subcampeones, siento el casos emocional que este mensaje esta causando.
;D  ;D
....... pero despues de una noche larga larga con la parienta, muy larga ::) .... VENDO LA 1200GS y me pillo la blanca,negra y roja.  ;)
 
Algunos no saben ni lo que quieren, y menos lo que necesitan. Lo mismo están pensando en una K1200 que en una RT1200 que en una GS1200 y si puede ser la Adventure mejor.
Lo único que tienen claro es que sea lo último de lo último.
 
Pues yo ya intervine en este post al principio, en los momentos de euforia; pero ahora se me ocurren otras cosas fruto del (poco) razocinio. Ahí va.

Las R80 y R100 són ya motos clásicas. Las 1100 y 1150 tienen alguna remota posibilidad de ser clásicas dentro de unos años.

Pero con la manera sacar modelos de la marca en estos últimos años, las 1200 (incluso esta preciosa ADV1200!) al cabo de los años serán VIEJAS pero no creo que vayan a tener valor como motos CLÁSICAS. Són flores de un día (al hilo de lo que dice Lagartija) y probablemente víctimas de la moda; como las motos japonesas.

Eso no quita que me parezca maravillosa!!
 
Simplemente preciosa , dentro de un tiempo si demuestra estar a la altura de su predecesora seria una buena compañera.
 
Wazzup dijo:
El hombre debería ser capáz de controlar mejor sus instintos y saber distinguir entre capricho y necesidad. Y no es que los primeros sean del todo malos o repudiables, pero creo que con frecuencia los confundimos demasiado facilmente con lo segundo, es de cir, con la NECESIDAD... y eso -estoy seguro- es malo.

Me pregunto, acaso tu moto o la mia son necesidad? Creo que la moto en la inmensa mayoria de los casos, es ocio y el ocio es capricho, así que no comparto tu teoria.

Saludos
 
lagartija dijo:
Algunos no saben ni lo que quieren, y menos lo que necesitan. Lo mismo están pensando en una K1200 que en una RT1200 que en una GS1200 y si puede ser la Adventure mejor.
Lo único que tienen claro es que sea lo último de lo último.

Yo entre ellos, y es que me gustan todas, rubias morenas.... Todas....  ;D

Hace unos años cuando compre la GS 1150, mire todos los modelos de BMW y no me gustaba NINGUNO, hasta tal punto que me hice con la GS 1150 sin gustarme esteticamente pero como habia tenido la monociclindrica estaba enganchado del concepto trail/turismo.

Ahora me gustan todas, RT 1200, GS 1200, K 1200 S, k 1200 R, HP y ahora esta maravilla.

Que BMW lo esta haciendo muy bien en el tema del marketing esta muy claro y para mi del resto tambien.
 
pavillo dijo:
Pues yo ya intervine en este post al principio, en los momentos de euforia; pero ahora se me ocurren otras cosas fruto del (poco) razocinio. Ahí va.

Pero con la manera sacar modelos de la marca en estos últimos años, las 1200 (incluso esta preciosa ADV1200!) al cabo de los años serán VIEJAS pero no creo que vayan a tener valor como motos CLÁSICAS. Són flores de un día (al hilo de lo que dice Lagartija) y probablemente víctimas de la moda; como las motos japonesas.

Eso no quita que me parezca maravillosa!!

Cuanto tiempo hace que salio por primera vez la Adventur 1150?
 
Diego R1150R dijo:
Por favor.....todos aquellos intersandos en vender su R1150GS ADV se pongan en contacto conmigo......sobre todo aquellos que la posean en gris y a ser posible sin abs.............gracias ;D ;D

(no es coña) ::)

No creo que tengas problemas en conseguir una en buen estado, seguro que habra muchos que la cambien por capricho.
 
Personalmente a mi la estética me parece un poco tocho, yo soy pequeño de altura y si ya me cuesta llegar al suelo con la 1200 normal con la adv ni os cuento, en cualquier caso, lo único realmente relevante que le veo es que están solucionando el tema del alternador, problema que tienen todas la gama bmw con servo, por eso falla, por problemas de alimentación eléctrica, la batería se viene abajo porque el alternador no da a basto, lo demás es simplemente cuestión estética, y afortunadamente el libro de los gustos DIOS lo dejó en blanco. >:(

Una vez dicho esto con la razón, el corazón me dice que es mu guapa. ;D
 
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