GIRONA-LCN : SORTIDES (Mes de Març 2013 )

Mol bona crònica, amb una gran dosi d'aventura i suspens... Reportatge gràfic multimèdia i redacció que enganxa; Panotxa ets un artista. I tens molta paciència, doblant la crònica (sort que ara no cal traduir!).

A veure si l'equip B també es generós i ens delecta amb les seves aventures.

Estamos en ello...Ricard, estamos en ello....:rolleyes2:

Arrel del comentari de l'amic Ozepe sobre els Cors Trencats...explicaré per sobre la companyia femenina que ens ha acompanyat aquests dies.

Dia 17/03/2013, estem a Barcelona a punt d'embarcar, amb en Pitu hem anat a confirmar els bitllets i rebo una trucada del Ricard...bep-bep-bep, hem comenta que els vaixell està ple de dones que van cap a Tanger formant part d'un Rallie ...si home li contesto, però si sempre que he agafat aquest ferry està ple de marroquins que van cap a casa...i hem contesta NO SE ON MIRAR PANOTXA! :)

Un cop comencem a pujar al vaixell veiem que la bodega està plena de 4x4 del Rallye Aicha des Gazelles, osti tu es veritat, hi ha unes 200 participants que es veuen una hora lluny, van totes amb armilla taronja.

Doncs aquestes simpàtiques noies, ens les hem anat trobant durant el viatge, i fins hi tot un dia les varem veure per la TV marroquina...ai, quants cors trencats que hem deixat al Marroc, qui ho hauria de dir, oi? :cheesy:

En el vaixell
LesGazeles_zps71fa3e4e.jpg

En el desert
LesGazeles2_zps704a052f.jpg

...continuarà! ;)

¡¡¡¡¡¡EEEPPPPP¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
Avec des gazelles..........
:shocked::shocked::shocked:....ohh ¡¡¡¡ là ¡¡¡ là ¡¡¡¡........:cheesy::cheesy:

​Bon soir.....

Última edición:
22/03/2013 Dia d'anada i no tornada!

Avui torna a ser un dia d'aquells que podem anomenar "complicats", ja durava massa la tranquil·litat en aquest viatge.

Ens llevem ben d'hora ben d'hora i aprofito per anar a fer unes fotos per les increïbles dunes de l'Erg Chebbi que constantment van canviant de forma, l'Eduard ens comenta que ha fet un parell de dies de fort vent i estan molt canviades.

Erg Chebbi
ErgChebbi_zps101fbed1.jpg

Un cop a la Baraka esmorzem de valent i comencem la ruta, avui ens espera una etapa de 165km de tot tipus de pista.
Ens aturem a comprar aigua, aprop de l'Ali el Cojo, mentre uns compren adhesius altres aprofiten per esquiar.:D
Pista-01_zpsc7c01620.jpg

Com us deia abans trovarem molts tipus de pista diferents, amb grava, pedra i sobre tot sorra, molta sorra. :lipsrsealed:
Pista-02_zps7c507fae.jpg

Mentre hi ha pista les motos encara es poden controlar, trobem bancs de sorra curts que podem passar amb delicadesa, cada vegada en trobem més i comencem a tenir algun que altre problema.
Pista-03_zps18c2d2bb.jpg

Al kilòmetre 50 més o menys,en Perarnau i jo anem fent, els que venen al darrere es desvien del track i comencen els primers problemes, en Sacot diu...vaig a mirar si es pot passar! Ja no el vàrem veure mes.:shocked:

En Perarnau i jo fa estona que els esperem, en Perarnau decideix retrocedir per si els veu, mentre jo em quedo en una mena de coll...al cap de més o menys 1h ens retrobem tots, be tots no, en Sacot ha desaparegut. :shocked:

Decidim continuar fins a Aferdu, que és una muntanya característica, allà decidim que en Perarnau, en Ricard i en Jesús vagin tirant fins Ba Hallou (la ciutat perduda) aviam si troben en Sacot. En Pitu i jo ens quedem 1/2h esperant si ve en Sacot, en Pitu recula uns kilòmetres i res de res.
Continuem ruta, i al cap de pocs kilòmetres en Pitu i jo ens desviem del track i ens fiquem en un riu de sorra, la moto es clava contínuament i triguem 3hores en fer 3 kilòmetres...quedem rebentats.
Pista-04_zps7492147e.jpg

La resta de companys a les 15h de la tarda arriben a Ba Hallou, mentre que nosaltres arribem a les 18:00h, just per veure la posta del Sol...d'en Sacot no hi ha notícies.:shocked:
Després d'un intercanvi d'impressions (per dir-ho suaument) decidim que ens hem de quedar a dormir aquí i demà ja veurem que fem. Tenim la sort de que hi ha un pou d'aigua i no fa gens de fred. Aprofito per fer el Geocatxé que hi ha al coll de Ba Hallou, es la última foto del viatge, la càmera no va suportar tanta sorra.

Pista-05_zpsee0a629d.jpg

Patim per en Sacot, no tenim cobertura i no podem avisar a La Baraka...demà ens llevarem ben d'hora i mirarem de sortir.

La nit al desert es preciosa!

...continuarà! ;)

23/03/2013 La tornada.

Ens llevem amb els primers raigs de Sol, volem tornar el més aviat possible a La Baraka i saber si tenen notícies d'en Sacot.

Primer de tot anem a omplir les ampolles d'aigua al pou, mengem una mica i cap a la moto que ens queda una bona tirada. Estem a 80km de La Baraka, aquest cop al anar tots junts es molt més fàcil solucionar qualsevol problema que pugui tenir cap de nosaltres, això i sortir amb la fresqueta del matí fa que no ens cansem tant com el dia anterior.

Pistab-01_zps41abbd27.jpg

Quan arribem al lloc on varem veure per última vegada en Sacot, fem una mena de "batuda" per si veiéssim alguna cosa, com era d'esperar ni rastre del "correcaminos"...on deu ser?

Continuem, i cap a les 12:00h arribem a la carretera de Merzouga on recuperem la cobertura del mòbil, observem que l'Itaca te 3 trucades perdudes d'un número marroquí, això es bon senyal, en Sacot es l'únic que coneix aquest número de telèfon. Un cop tranquil·litzats i a l'enyorada carretera, anem a tota bufa fins a La Baraka.

Per cert, no us penseu que en aquestes pistes no vàrem tenir cap incidència, i tant que en vàrem tenir... però comparades amb les anteriors sembla que ja ni les hi donem importància.
En Ricard es va deixar el llum antiboira en alguna corba sorrenca, en Jesús es va deixar els suports de les maletes en alguna sortida de pista, i jo vaig abonyegar la maleta dreta per enèsima vegada.:D

Pistab-03_zpsa7ffc3a4.jpg

Un cop arribats a La Baraka ens diuen que en Sacot a dormit allà i que ens ha sortit a buscar, a saber on a anat, diuen que ha sortit a les 5:00h del matí, amb dues ampolles d'aigua, una poma i un plàtan ...el primer que penso es, com deu estar el plàtan? :D

Be, quan arribi ja ens ho explicarà, sempre hi ha una explicació...allò que be acaba, be està!

Ens hidratem, fins acabar amb les existències de La Baraka, dinem i ens prenem la tarda per descansar...i esperar que arribi en Sacot, que no fa gaire a trucat des de una benzinera dient...on collons us heu fotut? :cheesy:

Ara si que sembla un dels sopars d'Asterix
Pistab-02_zps9fa9182c.jpg

...continuarà, amb l'explicació d'en Sacot! ;)

Be dons cada dia es diferent y por lo que dius dormi al desert es la ostia de maco no? molt be a la siguent, A10.

22/03/2013 vist per en Sacot!

Sortim de La Baraka cap a la pista que ens ha de portar cap a... osti tu! ja no ho recordo, Panotxa posam el mapa i el track al GPS si us plau. :)

Un cop comencem la pista anem tots junts, a distància però agrupats, al cap d'uns kilòmetres fem una pausa i al Jesús se li han trencat dues o tres ampolles d'aigua, carai quina mala sort.
En Perarnau i en Panotxa comencen a tirar, la resta els seguim però no ens donem conte i ens desviem del track, hi ha una zona de força sorra, vaig a mirar com està...mic,mic!
Osti tu, on s'han posat aquells?, no els veig, aniré una mica endavant aviam si els trobo, carai com tiren no hi ha manera d'enganxar-los, veig una muntanya que sembla un bolet, per on l'agafo per l'esquerra per la dreta, va es igual...mic,mic!
Segueixo tirant i ni rastre de la colla, que estrany...m'aturo a mirar el GPS, ostres m´he deixat les ulleres al hotel, però em sembla que el track el tinc uns quants kilòmetres a la meva dreta, aniré pel dret i l'enganxaré més endavant.
Osti tu, amb aquesta pèrdua de temps aquells segur que ja hem treuen una bona quilometrada...mic,mic!
A la llunyania veig la Ciutat Perduda, faré drecera i aniré directe a la bandereta de quadres que em sembla veure al GPS...mic,mic!
Son les tres de la tarda i soc a la meta, ni rastre dels demés, esperaré una estona assegut en aquesta benzinera i quan arribin ja farem un beure.
Al cap d'una hora el de la benzinera em convida a un te, a mi no m'agrada, així que es despisti el llenço a terra, al cap de dos hores em convida a un altre te, carai que pesats que son aquesta gent amb el te ...a terra.
Porto tres hores aquí, son les 18:00 i es comença a fer fosc, es estrany si els GPS et porta directe a aquí, les 19:00, les 20:00..a les 21:00 el de la benzinera que ja es amic meu, comença a trucar a l'Ali el Cojo per que li doni el número de telèfon de La Baraka, allà no hi ha ningú ...poso benzina a la moto i marxo cap a La Baraka que està a un 90 km.
Osti tu, que fosc que es aquest país, i quina poca llum que fa l'Africa Twin, no baixo de 140Km/h...mic,mic!
Un cop a La Baraka, arribo molt cansat, els hi comento que la resta del grup s'han perdut i que segurament es quedaran a dormir al desert, amb l'Eduard miren el track que he fet durant el dia per saber on carai poden estar, que els hi deu haver passat?
Me'n vaig a dormir i demà sortiré a buscar-los.:shocked:

23/03/2013 vist per en Sacot!

Em llevo a les 5:00 del matí, esmorzo alguna cosa ràpida, agafo dues ampolles d'aigua, una poma i un plàtan.
Vaig al final d'etapa aviam si els trobo, arribo a Mecissi i res de res, torno a fer la pista seguint el track fins a la ciutat Perduda, on arribo a les 9:00, em sembla veure traces de GS, aquells han passat per aquí, tornaré cap a la meta i segur que els atrapo...mic,mic!
Arribo al mig dia a la benzinera, saludo al meu amic que hem torna a oferir un te, serà pesat! Truquem a La Baraka i em comenten que ja son allà, parlo amb en Perarnau i es penja, buf! menys mal...carrego benzina i directes a La Baraka...mic,mic!
Tot es recte, l'Africa Twin va com una bala, gasta una mica d'oli, nos se per que!...arribo a Rissani, hi ha unes corbes molt tancades, entro creuat en una d'elles i veig un autobús escolar descarregant els nens al mig de la corba, tanco els ulls, apreto el cul i surto amb gas...mic,mic! glups, una mica més i surto a les notícies.
Arribo a La Baraka, tots contents fem petar la xerrada, tot ha quedat en una anècdota a contar...una més.
Hem toco la jaqueta i està tota llefiscosa, que deu ser?....osti tu, que collons fa un plàtan aquí dins.:D

Ep, per fi surto en una foto, aquest Panotxa em te censurat...aquesta benzinera es la del meu amic bereber.
Sacot_zpsa4d31d7a.jpg

...fins aquí l'explicació d'en Sacot!

Coses del GPS...

Visió del GPS del Sacot, durant la ruta..ell ja ho deia que veia la bandereta de quadres i que no hi arribava mai. :D
Zumo550-01_zps0f07eff1.jpg

Be la visió real es aquesta...
Zumo550-02_zps7f33d16c.jpg

Els diferents tracks de l'etapa
RutaSacot_zps1083b113.jpg

...continuarà, ja gairebé acabem! ;)

Última edición:
:shocked: :shocked: :shocked: :shocked:

Sembla increïble ... però tractant-se de'n Sacotm'ho crec amb els ulls tancats, hahaha.

24_25/03/2013

Avui deixem la zona desèrtica per anar cap a l’Atlas, anem cap a Ouarzazate, ho farem tot per carretera que encara estem mig baldats de la pallissa d’aquests darrers dies.
La intenció es anar via Tazzarine i cap a la vall del Dra, on podrem fer un parell més de geocatxes. Però primer volem fer una cosa, volem anar a la benzinera de Mecissi, on van ajudar al Sacot a base de te, i un cop allà emplenar tots els dipòsits de benzina.

Sortim de Rissani trobem unes rectes molt llargues on em costa molt seguir el ritme dels companys, en els avançaments dono més gas a la moto, es revoluciona però no augmenta de velocitat, ho provo varies vegades i em sembla que es l’embragatge. Miro que la maneta no em toqui a les proteccions dels punys, i res de res, ho segueix fent.

Final_zps8d13472e.jpg

Així que arribem a Mecissi els hi comento als companys que tinc la sensació de que em patina l’embragatge, afluixem una mica la tensió de la maneta i mirem d’anar cap a Ouarzazate amb mans de cirurgià, canviar el mínim i sense tocar l’embragatge.

Parem a Alnif, cal prendre decisions, i com més aviat millor, encara ens queden dos dies de pistes i amb l’embragatge així no ho podré fer, en Perarnau no te protector de carter, les pistes que queden son de molta pedra i tampoc podrà fer-ho.

Truquem a la Montse per preguntar-li quan surt el proper ferri de Tànger direcció Barcelona, al cap de poc ens truca i ens diu ...demà a les 23:00. Carai estem a més de 800km per carretera i si anem per l’autopista, per no tocar gaire l’embragatge, estem a més de 1200Km. La resta de companys veient les diferents possibilitats diuen de marxar tots en aquest ferri, i així no fer la pallissa d’Algeciras a Girona ...ja hem gaudit força, i així tenim excusa per tornar-hi un altre any.

Arribem a Ouarzazate, aquí hem quedat amb els companys, Jaumot, Pere Deauville, en Siso, la Paula i en Ramon, que fan ruta per carretera i la idea era coincidir als hotels a partir d’avui.

Anem a sopar tots plegats, quina llàstima no poder quedar-nos i poder gaudir uns dies mes, però aquest cop les “incidències” que ens han perseguit tot el viatge al final ens fan plegar abans d’hora.

L’endemà sortim ben d’hora, ben d’hora, carretera i manta, direcció al port de Tànger, procuro no tocar l’embragatge i no fer acceleracions brusques.
A 200km de Tànger parem a dinar, quan tornem a la carretera miro de forçar la moto al límit, la poso a tot drap, surto estripant, li faig totes les “guarrades” que us pugueu imaginar, i resulta que funciona de conya, si fos l’embragatge patinaria constantment, poder va ser la benzina, poder el filtre de l’aire, poder la meva imaginació ...es el destí, aviem de tornar aquest dia.

Fi

Comentari final:

Viatjar es un plaer, no pararia de viatjar, com més ho faig més m’agrada, cada vegada es més complicat anar de viatge, per uns motius o altres. Això implica que els viatges els visc molt intensament, des de la preparació fins a la crònica.

Espero que aquesta crònica no se us hagi fet pesada o ensopida, miro de que us ho passeu be i rigueu tant com jo mentre la faig. Aquest cop el format es diferent, no se si millor o pitjor, procuro que s’entengui el millor possible i sobretot que us vinguin moltes ganes d’agafar la moto i gaudir de la llibertat que comporta.

Aquest cop he trobat a faltar al Pere GS que ens ha acompanyat en les anteriors incursions africanes, si mes no segur que riu de valent llegint aquesta crònica.

Voldria acabar donant les gràcies als companys de ruta, sou increïbles, com més “incidències” teníem més unit estava el grup. Sempre hem mirat de tirar el viatge endavant i sortir-nos junts, he rigut molt i m’ho he passat de conya ...moltes gràcies!

Deixo aquests vídeos personalitzats, on es pot veure una mica el tarannà de cada un.

Salut!

Sacot
[video=vimeo;63115288]http://vimeo.com/63115288[/video]

Perarnau
[video=vimeo;63184181]http://vimeo.com/63184181[/video]

Jesús
[video=vimeo;63203463]http://vimeo.com/63203463[/video]

Ricard
[video=vimeo;63302700]http://vimeo.com/63302700[/video]

Panotxa i Itaca
[video=vimeo;63304989]http://vimeo.com/63304989[/video]

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::tekst-toppie::tekst-toppie::tekst-toppie::tekst-toppie::tekst-toppie:

Genial Panotxa, t'ha sortit una crònica collonuda ... es clar que amb els actors (en Sacot com a estrella principal), els efectes especials (caigudes, averies, etc), la música (vaja, suposo que també hi és però encara no he mirat/escoltat els videos), sembla una peli de gran pressupost, hahaha.

He alternat les lectures entre aquí i "allà" (per cert, "allà", també t'he felicitat ;) )

Siso, volem per ben aviat la versió On.
Amb lo nostro et costarà més engrescar al personal per que el guió és, diguem-ne, més normal ;)

Ens veiem al vespre !

Salut !

...sentint-lo molt no et podré felicitar aquest vespre, Panotxa. M' han programat una reunió a las 20,00hs. i será dificil que plegui abans de quarts d' onze.
...apa, paseu-lo be a la vesprá !

Gràcies a tots els aventurers africans per que heu generat el material per que en Panotxa ens faci créixer les dents amb aquesta collonuda cònica.
I gràcies en Panotxa per començar aquesta crònica, que com dic, em sembla collonuda. Però sobre tot, Panotxa, gràcies per acabar-la (no com altres que se sap quan la comencen, però mai quan l'acaben).
Aquesta nit ens fotem un riures i..., un altre Caliu (fins quan?).

[video=youtube;bbrMeu7xFIc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bbrMeu7xFIc[/video]

Panotxa una gran crònica la he gaudit moltíssim :cool2::cool2:

jo de aquesta crònica destacaria sobretot la actitud positiva envers dels problemes,sempre i ha una solució encara que sigui un tub de patex...je..jeeeee

espero poder compartir molts mes kilòmetres i viatges amb moto,quan las circumstancia's ho permetin :)

PD..a veure ara la crònica del equip B que ja esta tardant..........:angry: :cheesy:

V,ssssssssssssssss

Hola a tothom.

És el primer cop que escric al fòrum de LCN (però no al de bmwmotos), i ho faig després d'haver pogut gaudir d'aquest viatge al Marroc amb en Pere, en Ramon, en Siso i la Paula. Ha estat fantàstic, per a mi era el primer viatge llarg en moto, i quan se'm va proposar aquest destí no m'ho vaig pensar dues vegades (malgrat que hagi sacrificat dues setmanes de les vacances d'estiu). Dels components de l'equip B només coneixia en Ramon, i he de dir que els companys de viatge han estat collonuts, vaja que ara mateix tornaria a sortir amb ells perquè he estat molt a gust. Amb qui havia coincidit també en una altra sortida era amb en Panotxa i l'Itaca, però ja heu vist a la crònica que al final només vam poder estar junts el que va durar un sopar a Ouarzazate. Llàstima. Per cert, felicitats Toni per la crònica, text, imatges, vídeos,...

Com diu en Ramon la nostra experiència ha estat una mica diferent que la de l'equip A, molta carretera (uns 4200 Km). Però no menys divertida i totalment recomanable per tots aquells que vulguin conèixer el Marroc.

Un exemple: Ait Benhaddou
Ait+Ben+Haddou+07.jpg

Be, ja es farà la crònica i espero amb ànsia les fotos que va fer la Paula del nostre viatge.

I confio poder venir a les sortides que feu a LCN. A reveure.

Benvingut Jaume a aquest forum...

Ben explicat el teu petit resum, varem gaudir d'una altra manera, y estic d'acord amb tu, altament recomanable..., tornaria demà mateix...! ;)

Ens Siso, esta fent la tria de fotos i entre totes les vivències, intentarem fer una crònica....

Fins aviat

Ep Jaume, benvingut per aquests racons cibernètics. Vigila que per aquí no ni ha cap de normal, ja ho deus haver pogut comprovar aquests dies per Marroc...segur que ja deus saber un munt d'acudits.:)

Una foto molt xula aquesta de Ait Benhaddou, en un còmic del Tintin la van fer servir de referència.

Espero amb paciència la vostra crònica...salut!;)

Pere GS, no en dubtis que ens queden molts km's per compartir...cuidat company!!!

Jaumot, benvingut aquest raconet...vigila, que per aqui la pemya no carbura rodona!!!

Siso, se tha girat feina!!!

Salut!!!

RECORDEU QUE LA PROPERA SORTIDA MENSUAL ES EL 21D'ABRIL!!!

Bueno nois dema veix que el temps no permetra agafar las motos, pero el diumenge es posible que si, ya parlarem mes andavant si podem sorti, dema a la tarda sabrem si o no, fins dema y bona nit, A10;)

Ep gent!

Durant el sopar de dijous, vaig manifestar a algunes la meva disposició a sortir diumenge. Doncs be, ja no estic disponible :cool2:

L'alt comandament té altres plans, que són anar a la fira de Campllong, que m'han dit que hi ha catxarros pels nens i ponis![HIGHLIGHT2]*[/HIGHLIGHT2] jejejejejeje

Un petó! :kiss:

[HIGHLIGHT2]*[/HIGHLIGHT2] Sí, [HIGHLIGHT2]Panotxa[/HIGHLIGHT2], aquesta aclaració es per si la veu la [HIGHLIGHT2]Panotxilla[/HIGHLIGHT2], jejejejejejeje, per si havies pensat quedar-te al sofa de casa :D:D:D:D:D:D

Pd: per cert, no pateixis, també li enviaré un Whatss, per asegurar que se'n assabenta! MUAHAHAHAHAHAHAHA!! (soc malèfic, ho se :D:D:D:D:D

​Pd2: Bona ruta als que surtin!!

Panotxa.. muy bueno esos videos.. supongo k llevariais ruedas de taco??
Yo fui con ruedas mixtas y muy complicado..claro ni la mitad de lo vuestro..

Panotxa.. muy bueno esos videos.. supongo k llevariais ruedas de taco??
Yo fui con ruedas mixtas y muy complicado..claro ni la mitad de lo vuestro..

Hola Phater, no no no res de rodas de takos, con las llantas y clavos por si les sortia de sota la sorra un touareg de esos escakejacs, aqui em collons, be noi fora bromas, que tal estem no te apuntas may, vale dons un saludo company, Yo dema me arrivare a Corredo D`amunt a veure el nano si algu vol veni nomes te que ferlo saver, fins despres nois.;)

Ep, dema voldria sortir a provar la moto...algu s'apunta?

Podem quedar a les 9:00 a Besalu i ja veurem que fem.

Salut!;)

PD: El Albur a la Montse ni mu...:)

Pere GS, no en dubtis que ens queden molts km's per compartir...cuidat company!!!

Jaumot, benvingut aquest raconet...vigila, que per aqui la pemya no carbura rodona!!!

Siso, se tha girat feina!!!

Salut!!!

RECORDEU QUE LA PROPERA SORTIDA MENSUAL ES EL 21D'ABRIL!!!

Eing?????????????:shocked::shocked:

No moto :angry: No sortida:cry:
Que vagi bé.:)

Ei Alf, com tens la moto ?
Un altre any has de venir al Marroc amb nosaltres ... ja veus que és més segur que no pas quedar-te a casa ... sempre que t'apuntis amb l'equip B, els de l'A son massa perillosos, hahaha.

Anant al tema ... la sortida d'avui ha estat molt bé, al ser només en Panotxa i jo hem pogut dedicar-nos a un dels nostres vicis compartits: fer ruta per anar a caçar tresors ;)
Hem fet pocs qms però hem esmorzat molt bé, amb visitat i trobat GC's en alguns racons propers ben bonics, etc.
Les fotos ja les penjarà en panotxa.

Salut !

Ramon

Ramon Devaullie.. tu siempre con buen sentido del humor.. la verdad k parabas un segundo y salian de devajo de las piedras para venderte hasta su madre.. jo jo..

Atrás